Stanowisko urzędnicze ds. obsługi gospodarki nieruchomościami (Etatów: 1 )
Informacje dodatkowe:
Starosta Gołdapski ogłasza otwarty i konkurencyjny nabór na stanowisko urzędnicze
ds. obsługi gospodarki nieruchomościami w Starostwie Powiatowym w Gołdapi
- Nazwa i adres jednostki: Starostwo Powiatowe w Gołdapi, ul. Krótka 1, 19-500 Gołdap
- Stanowisko pracy: stanowisko ds. obsługi gospodarki nieruchomościami
- Określenie wymagań stawianych kandydatom, związanych ze stanowiskiem
- wymagania niezbędne:
- wykształcenie wyższe,
- doświadczenie w pracy w administracji publicznej,
- znajomość poniższych przepisów prawa regulujących działalność i kompetencje samorządu powiatowego:
- ustawa z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym,
- ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych,
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. kodeks postępowania administracyjnego,
- ustawa z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej,
- rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 roku w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji
i zakresu działania archiwów zakładowych, - ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami,
- Regulamin Organizacyjny Starostwa Powiatowego w Gołdapi,
- Regulamin Pracy Starostwa Powiatowego w Gołdapi,
- Statut Powiatu Gołdapskiego.
- obywatelstwo polskie,
- prawo do korzystania z pełni praw publicznych,
- pełna zdolność do czynności prawnych,
- brak prawomocnego skazania wyrokiem sądowym za umyśle przestępstwo skarbowe bądź przestępstwo z oskarżenia publicznego,
- stan zdrowia pozwalający na wykonywanie pracy na ww. stanowisku pracy,
- nieposzlakowana opinia.
- wymagania dodatkowe:
- biegła znajomość komputera i podstawowych pakietów biurowych,
- umiejętność właściwej interpretacji przepisów prawnych,
- opanowanie i wysoka kultura osobista,
- ukierunkowanie na podnoszenia kwalifikacji i pogłębianie wiedzy,
- samodzielność, operatywność, dyspozycyjność, rzetelność, odpowiedzialność, umiejętność pracy w zespole;
- umiejętność organizacji pracy własnej.
- Do zakresu zadań pracownika ds. gospodarki nieruchomościami będzie należało przede wszystkim (główne zadania):
- Ewidencjonowanie nieruchomości zgodnie z katastrem nieruchomości.
- Sporządzanie planu wykorzystania zasobu nieruchomości Skarbu Państwa
- Sporządzanie rocznych sprawozdań z gospodarowania nieruchomościami zasobu.
- Realizacja zadań związanych z zabezpieczaniem nieruchomości przed uszkodzeniem lub zniszczeniem.
- Ustanawianie służebności na nieruchomościach Skarbu Państwa
- Prowadzenie spraw związanych ze zbyciem nieruchomości, nabyciem do zasobu, zamianą bądź darowizną.
- Przekazywanie informacji wojewodzie o umowach oraz innych czynnościach prawnych związanych z obrotem nieruchomościami Skarbu Państwa.
- Naliczanie i aktualizacja opłat z tytułu trwałego zarządu nieruchomością, dzierżawy lub najmu.
- Prowadzenie spraw związanych z przekazywaniem nieruchomości w trwały zarząd
i wygaszaniem trwałego zarządu nieruchomości. - Prowadzenie spraw związanych z dzierżawą, najmem i użyczeniem nieruchomości Skarbu Państwa.
- Badanie pochodzenia nieruchomości celem regulacji stanu prawnego.
- Podejmowanie czynności związanych z regulacją prawną nieruchomości SP będących
w posiadaniu osób fizycznych i prawnych oraz jednostek organizacyjnych. - Prowadzenie spraw związanych z ujawnieniem w księgach wieczystych prawa własności nieruchomości SP oraz jednostek samorządu terytorialnego.
- Opracowywanie decyzji o nieodpłatnym przyznawaniu na własność działek gruntu
i działek pod budynkami osobom, które przekazały gospodarstwo rolne do Skarbu Państwa w zamian za rentę lub ich spadkobiercom. - Zabezpieczanie nieruchomości przed uszkodzeniem lub zniszczeniem.
- Prowadzenie spraw związanych z ograniczeniem sposobu korzystania z nieruchomości, zobowiązaniami do udostępniania nieruchomości, zezwoleniem na czasowe zajęcie nieruchomości.
- Wyrażenie zgody na udostępnienie nieruchomości Skarbu Państwa w celu wykonania konserwacji, remontów i usunięcia awarii.
- Przygotowywanie dokumentacji do przekazywania gruntów rolnych Skarbu Państwa na rzecz gmin.
- Realizacja zadań zgodnie z przepisami o Krajowym Zasobie Nieruchomości.
- Realizacja zadań związanych z nabyciem mienia do zasobu na podstawie ustawy
o Krajowym Rejestrze Sądowym lub ustawy Przepisy wprowadzające ustawę
o Krajowym Rejestrze Sądowym
- Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:
- Praca w pełnym wymiarze czasu pracy. Zatrudnienie na podstawie umowy o pracę na czas określony do 6 miesięcy, z możliwością późniejszego zatrudnienia na czas nieokreślony.
- Praca administracyjno-biurowa w siedzibie urzędu, na II piętrze. Budynek nie posiada windy.
- Praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin, powiązana z obsługą urządzeń biurowych.
- Bezpieczne warunki pracy.
- Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych:
W rozumieniu ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych informuję, że w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Starostwie Powiatowym w Gołdapi wynosił poniżej 6%.
- Wymagane dokumenty:
- wypełniony kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie- dokument własnoręcznie podpisany (zał. nr 1a do ogłoszenia),
- życiorys (CV) uwzględniający dokładny przebieg dotychczasowego zatrudnienia oraz list motywacyjny- dokumenty własnoręcznie podpisane,
- kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie oraz kopie dokumentów potwierdzających doświadczenie w pracy w administracji publicznej,
- w przypadku osób niepełnosprawnych kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność, jeżeli kandydat zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art.13a ust.2 ustawy
z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych, - oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych oraz posiadaniu pełnej zdolności
do czynności prawnych- własnoręcznie podpisane, - oświadczenie o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego
lub umyślne przestępstwo skarbowe (osoba wybrana w celu zatrudnienia zobowiązana będzie
do przedstawienia oryginalnego ,,Zapytania o udzielenie informacji o osobie” z Krajowego Rejestru Karnego), - Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych na potrzeby procesu rekrutacji wraz z podpisaną zgodą na przetwarzanie danych osobowych (załącznik 1b
do ogłoszenia).
- Termin i miejsce składania dokumentów aplikacyjnych:
Dokumenty aplikacyjne należy złożyć w zaklejonej kopercie z dopiskiem: „Dotyczy naboru
na stanowisko ds. obsługi gospodarki nieruchomościami w Starostwie Powiatowym
w Gołdapi” w terminie do 30 czerwca 2025 r. do godz. 12.00.
Dokumenty można złożyć osobiście w Biurze Obsługi Mieszkańców w Starostwie Powiatowym
w Gołdapi bądź przesłać pocztą na adres:
Starostwo Powiatowe w Gołdapi
ul. Krótka 1
19-500 Gołdap
Dokumenty nadesłane po upływie wyżej wymienionego terminu nie będą rozpatrywane
(decyduje data wpływu do Starostwa). Nie dopuszcza się również możliwości przesyłania dokumentów aplikacyjnych pocztą elektroniczną.
Wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, CV należy opatrzyć klauzulą: ,,Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w dokumentach aplikacyjnych przez Starostwo Powiatowe z siedzibą w Gołdapi w celu przeprowadzenia obecnego postępowania rekrutacyjnego zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (DZ.U.UE.L.2016.119.1.), ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1781 ze zm.) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych ( Dz. U. z 2024 r., poz. 1135 tj.)”.
Kandydaci wybrani w procesie rekrutacji zostaną telefonicznie poinformowani o terminie przeprowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej, natomiast dokumenty osób niezakwalifikowanych zostaną odesłane.
Nabór zostanie przeprowadzony zgodnie z przepisami ustawy z dnia 21 listopada 2008 r.
o pracownikach samorządowych oraz ,,Regulaminem naboru kandydatów na wolne stanowiska urzędnicze, w tym wolne stanowiska kierownicze w Starostwie Powiatowym w Gołdapi” stanowiącym załącznik do Zarządzenia Nr 18/2009 Starosty Gołdapskiego z dnia 20 kwietnia
2009 r. ze zm.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Gołdapi. Dodatkowe informacje o naborze można uzyskać pod numerem telefonu: 87 615 44 36 lub 87 615 44 20.
Gołdap, 18.06.2025 r.
Starosta Gołdapski
Krzysztof Tomasz Kazaniecki