Samodzielne stanowisko urzędnicze ds. pozyskiwania środków zewnętrznych i zamówień publicznych (Etatów: 1/2 )
Informacje dodatkowe:
OR.2110.3.2022
Starosta Gołdapski ogłasza otwarty i konkurencyjny nabór na samodzielne stanowisko urzędnicze ds. pozyskiwania środków zewnętrznych i zamówień publicznych
w Starostwie Powiatowym w Gołdapi
I. Nazwa i adres jednostki: Starostwo Powiatowe w Gołdapi, ul. Krótka 1, 19-500 Gołdap
II. Stanowisko pracy: samodzielne stanowisko ds. pozyskiwania środków zewnętrznych i zamówień publicznych
III. Określenie wymagań stawianych kandydatom, związanych ze stanowiskiem
wymagania niezbędne:
1. wykształcenie wyższe;
2. doświadczenie zawodowe w pracy w zakresie zamówień publicznych;
3. obywatelstwo polskie lub obywatelstwo państwa członkowskiego Unii Europejskiej oraz innych państw, którym na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
4. biegła znajomość obsługi komputera i podstawowych pakietów biurowych;
5. znajomość poniższych przepisów prawa regulujących działalność i kompetencje samorządu powiatowego:
ustawa z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych,
ustawa z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym,
ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych,
ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. kodeks postępowania administracyjnego,
ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych;
6. prawo do korzystania z pełni praw publicznych;
7. pełna zdolność do czynności prawnych;
8. brak prawomocnego skazania wyrokiem sądowym za umyśle przestępstwo skarbowe bądź przestępstwo z oskarżenia publicznego;
9. stan zdrowia pozwalający na wykonywanie pracy na ww. stanowisku pracy;
10. nieposzlakowana opinia.
wymagania dodatkowe:
1. doświadczenie w pracy w administracji publicznej;
2. znajomość prawa europejskiego związanego z obszarem zamówień publicznych;
3. opanowanie i wysoka kultura osobista;
4. umiejętność pracy pod presją czasu;
5. umiejętność organizacji pracy własnej;
6. ukierunkowanie na podnoszenia kwalifikacji i pogłębianie wiedzy;
7. komunikatywność, odporność na stres, samodzielność, operatywność, dyspozycyjność, rzetelność, odpowiedzialność.
IV. Do zakresu zadań pracownika ds. pozyskiwania środków zewnętrznych i zamówień publicznych
będzie należało przede wszystkim (główne zadania):
A. W zakresie pozyskiwania funduszy zewnętrznych:
1. Realizowanie zadań w zakresie rozwoju społeczno– ekonomicznego powiatu.
2. Promowanie i ułatwianie współpracy oraz wymiany doświadczeń wśród samorządów lokalnych o różnorodnych formach i strategii pomocy zagranicznej.
3. Współpraca z podmiotami krajowymi i zagranicznymi w zakresie wykorzystywania funduszy zewnętrznych.
4. Inicjowanie wspólnych przedsięwzięć gospodarczych i kulturalnych w ramach zawieranych porozumień z partnerami zagranicznymi.
5. Opracowywanie i monitorowanie Strategii powiatu.
6. Nadzór nad czynnościami proceduralnymi (programowaniem) dotyczącymi wdrażania przez Zarząd Powiatu funduszy strukturalnych, Inicjatyw Wspólnotowych.
7. Promowanie Powiatu w zakresie rozwoju społeczno – ekonomicznego.
8. Koordynowanie przygotowywanej przez wykonawców dokumentacji technicznej planowanych inwestycji.
9. Współpraca z wydziałem Finansowym w zakresie przygotowywania, prowadzenia i rozliczania inwestycji powiatowych.
10. Prowadzenie działań mających na celu pozyskiwanie dodatkowych środków finansowych poprzez:
a) aktywne poszukiwanie źródeł finansowych poza budżetem Powiatu,
b) przygotowywanie wniosków grantowych,
c) przekazywanie informacji o źródłach finansowania zadań Powiatu,
d) współpraca z gminami w zakresie pozyskiwania środków zewnętrznych i realizacja wspólnych przedsięwzięć,
e) gromadzenie danych i monitoring prac związanych z uczestnictwem Powiatu w programach unijnych.
11. Prowadzenie monitoringu pojawiających się możliwości finansowania działań powiatu ze środków zewnętrznych.
B. W zakresie wspierania przedsiębiorczości:
1. Tworzenie warunków dla rozwoju przedsiębiorczości, poprzez:
a) inicjowanie i koordynowanie działań związanych z tworzeniem i funkcjonowaniem ogólnodostępnej bazy informacyjno– ofertowej dla inwestorów i przedsiębiorców,
b) współpraca z samorządami gmin i instytucjami regionalnymi w zakresie rozwoju przedsiębiorczości.
2. Promowanie Powiatu w zakresie wspierania przedsiębiorczości.
C. W zakresie zamówień publicznych:
1. Przygotowywanie, organizacja i prowadzenie zgodnie z przepisami postępowań o udzielenie zamówień publicznych w ramach zamówień publicznych na potrzeby starostwa.
2. Udział w pracach komisji przetargowej Starostwa Powiatowego w Gołdapi.
3. Koordynowanie zawarcia umów przez Powiat Gołdapski w zakresie zamówień publicznych.
4. Zamieszczanie ogłoszeń o zamówieniach publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych lub Dzienniku Urzędowym UE.
5. Opracowywanie rocznego planu postępowań o udzielenie zamówień.
6. Prowadzenie rejestru zamówień publicznych.
7. Sporządzanie rocznych sprawozdań o udzielonych zamówieniach i innych sprawozdań z zakresu zamówień publicznych na potrzeby prezesa UZP i Starosty Gołdapskiego.
8. Kompletowanie, porządkowanie i właściwe przechowywanie dokumentacji związanej z postępowaniami o udzielenie zamówienia publicznego.
9. Koordynowanie prac związanych z wdrażaniem i przestrzeganiem przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych.
10. Doradztwo i pomoc merytoryczna pracownikom Starostwa Powiatowego w Gołdapi w sprawach z zakresu zamówień publicznych.
V. Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:
1. Praca w pełnym wymiarze czasu pracy. Zatrudnienie na podstawie umowy o pracę na czas określony do 6 miesięcy, z możliwością późniejszego zatrudnienia na czas nieokreślony.
2. Praca administracyjno-biurowa w siedzibie urzędu.
3. Praca przy monitorze ekranowym powiązana z obsługą urządzeń biurowych.
4. Praca na 3. piętrze w budynku Starostwa nie posiadającym windy.
5. Bezpieczne warunki pracy.
VI. Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych:
W rozumieniu ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych informuję, że w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Starostwie Powiatowym w Gołdapi wynosił poniżej 6%.
VII. Wymagane dokumenty:
1. kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (zał. nr 1a do ogłoszenia),
2. życiorys (CV) uwzględniający dokładny przebieg dotychczasowego zatrudnienia oraz list motywacyjny- dokumenty własnoręcznie podpisane,
3. kopie dokumentów potwierdzających posiadany staż pracy w administracji publicznej,
4. kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie oraz ewentualnie zdobyte kwalifikacje zawodowe,
5. w przypadku osób niepełnosprawnych kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność, jeżeli kandydat zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art.13a ust.2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych,
6. oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych oraz posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych,
7. oświadczenie o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe (osoba wybrana w celu zatrudnienia zobowiązana będzie do przedstawienia oryginalnego ,,Zapytania o udzielenie informacji o osobie” z Krajowego Rejestru Karnego),
8. Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych na potrzeby procesu rekrutacji wraz z podpisaną zgodą na przetwarzanie danych osobowych (załącznik 1b do ogłoszenia).
VIII. Termin i miejsce składania dokumentów aplikacyjnych:
Dokumenty aplikacyjne należy złożyć w zaklejonej kopercie z dopiskiem: „Dotyczy naboru na samodzielne stanowisko ds. pozyskiwania środków zewnętrznych i zamówień publicznych w Starostwie Powiatowym w Gołdapi” w terminie do dnia 3 czerwca 2022 r. do godz. 12.00. Dokumenty można złożyć osobiście w Biurze Obsługi Mieszkańców w Starostwie Powiatowym w Gołdapi bądź przesłać pocztą na adres:
Starostwo Powiatowe w Gołdapi
ul. Krótka 1
19-500 Gołdap
Dokumenty nadesłane po upływie wyżej wymienionego terminu nie będą rozpatrywane (decyduje data wpływu do Starostwa). Nie dopuszcza się również możliwości przesyłania dokumentów aplikacyjnych pocztą elektroniczną.
Wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, CV należy opatrzyć klauzulą: ,,Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w dokumentach aplikacyjnych przez Starostwo Powiatowe z siedzibą w Gołdapi w celu przeprowadzenia obecnego postępowania rekrutacyjnego zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (DZ.U.UE.L.2016.119.1.), ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1781 ze zm.) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych ( Dz. U. z 2022 r., poz. 530 tj.)”.
Kandydaci wybrani w procesie rekrutacji zostaną telefonicznie poinformowani o terminie przeprowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej, natomiast dokumenty osób niezakwalifikowanych zostaną odesłane.
Nabór zostanie przeprowadzony zgodnie z przepisami ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych oraz ,,Regulaminem naboru kandydatów na wolne stanowiska urzędnicze w tym wolne stanowiska kierownicze w Starostwie Powiatowym w Gołdapi” stanowiącym załącznik do Zarządzenia Nr 18/2009 Starosty Gołdapskiego z dnia 20 kwietnia 2009 r. ze zm.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Gołdapi. Dodatkowe informacje o naborze można uzyskać pod numerem telefonu: 87 615 44 36 lub 87 615 44 20.
Gołdap, 24.05.2022 r.
Starosta Gołdapski
/-/ Marzanna Marianna
Wardziejewska