Samodzielne stanowisko urzędnicze ds. pozyskiwania środków zewnętrznych i zamówień publicznych (Etatów: 1 )
Informacje dodatkowe:
Starosta Gołdapski ogłasza otwarty i konkurencyjny nabór na samodzielne stanowisko urzędnicze ds. pozyskiwania środków zewnętrznych i zamówień publicznych
w Starostwie Powiatowym w Gołdapi
- Nazwa i adres jednostki: Starostwo Powiatowe w Gołdapi, ul. Krótka 1, 19-500 Gołdap
- Stanowisko pracy: samodzielne stanowisko ds. pozyskiwania środków zewnętrznych i zamówień publicznych
- Określenie wymagań stawianych kandydatom, związanych ze stanowiskiem
- wymagania niezbędne:
- wykształcenie wyższe;
- doświadczenie zawodowe w pracy w zakresie zamówień publicznych;
- obywatelstwo polskie lub obywatelstwo państwa członkowskiego Unii Europejskiej oraz innych państw, którym na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
- biegła znajomość obsługi komputera i podstawowych pakietów biurowych;
- znajomość poniższych przepisów prawa regulujących działalność i kompetencje samorządu powiatowego:
- ustawa z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych,
- ustawa z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym,
- ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych,
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. kodeks postępowania administracyjnego,
- ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych;
- prawo do korzystania z pełni praw publicznych;
- pełna zdolność do czynności prawnych;
- brak prawomocnego skazania wyrokiem sądowym za umyśle przestępstwo skarbowe bądź przestępstwo z oskarżenia publicznego;
- stan zdrowia pozwalający na wykonywanie pracy na ww. stanowisku pracy;
- nieposzlakowana opinia.
- wymagania dodatkowe:
- doświadczenie w pracy w administracji publicznej;
- znajomość prawa europejskiego związanego z obszarem zamówień publicznych;
- opanowanie i wysoka kultura osobista;
- umiejętność pracy pod presją czasu;
- umiejętność organizacji pracy własnej;
- ukierunkowanie na podnoszenia kwalifikacji i pogłębianie wiedzy;
- komunikatywność, odporność na stres, samodzielność, operatywność, dyspozycyjność, rzetelność, odpowiedzialność.
- Do zakresu zadań pracownika ds. pozyskiwania środków zewnętrznych i zamówień publicznych
będzie należało przede wszystkim (główne zadania):
- W zakresie pozyskiwania funduszy zewnętrznych:
- Realizowanie zadań w zakresie rozwoju społeczno– ekonomicznego powiatu.
- Promowanie i ułatwianie współpracy oraz wymiany doświadczeń wśród samorządów lokalnych
o różnorodnych formach i strategii pomocy zagranicznej. - Współpraca z podmiotami krajowymi i zagranicznymi w zakresie wykorzystywania funduszy zewnętrznych.
- Inicjowanie wspólnych przedsięwzięć gospodarczych i kulturalnych w ramach zawieranych porozumień z partnerami zagranicznymi.
- Opracowywanie i monitorowanie Strategii powiatu.
- Nadzór nad czynnościami proceduralnymi (programowaniem) dotyczącymi wdrażania przez Zarząd Powiatu funduszy strukturalnych, Inicjatyw Wspólnotowych.
- Promowanie Powiatu w zakresie rozwoju społeczno – ekonomicznego.
- Koordynowanie przygotowywanej przez wykonawców dokumentacji technicznej planowanych inwestycji.
- Współpraca z wydziałem Finansowym w zakresie przygotowywania, prowadzenia
i rozliczania inwestycji powiatowych. - Prowadzenie działań mających na celu pozyskiwanie dodatkowych środków finansowych poprzez:
- aktywne poszukiwanie źródeł finansowych poza budżetem Powiatu,
- przygotowywanie wniosków grantowych,
- przekazywanie informacji o źródłach finansowania zadań Powiatu,
- współpraca z gminami w zakresie pozyskiwania środków zewnętrznych i realizacja wspólnych przedsięwzięć,
- gromadzenie danych i monitoring prac związanych z uczestnictwem Powiatu w programach unijnych.
- Prowadzenie monitoringu pojawiających się możliwości finansowania działań powiatu ze środków zewnętrznych.
- W zakresie wspierania przedsiębiorczości:
- Tworzenie warunków dla rozwoju przedsiębiorczości, poprzez:
- inicjowanie i koordynowanie działań związanych z tworzeniem i funkcjonowaniem ogólnodostępnej bazy informacyjno– ofertowej dla inwestorów i przedsiębiorców,
- współpraca z samorządami gmin i instytucjami regionalnymi w zakresie rozwoju przedsiębiorczości.
- Promowanie Powiatu w zakresie wspierania przedsiębiorczości.
- W zakresie zamówień publicznych:
- Przygotowywanie, organizacja i prowadzenie zgodnie z przepisami postępowań
o udzielenie zamówień publicznych w ramach zamówień publicznych na potrzeby starostwa. - Udział w pracach komisji przetargowej Starostwa Powiatowego w Gołdapi.
- Koordynowanie zawarcia umów przez Powiat Gołdapski w zakresie zamówień publicznych.
- Zamieszczanie ogłoszeń o zamówieniach publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych lub Dzienniku Urzędowym UE.
- Opracowywanie rocznego planu postępowań o udzielenie zamówień.
- Prowadzenie rejestru zamówień publicznych.
- Sporządzanie rocznych sprawozdań o udzielonych zamówieniach i innych
sprawozdań z zakresu zamówień publicznych na potrzeby prezesa UZP i Starosty Gołdapskiego. - Kompletowanie, porządkowanie i właściwe przechowywanie dokumentacji związanej
z postępowaniami o udzielenie zamówienia publicznego. - Koordynowanie prac związanych z wdrażaniem i przestrzeganiem przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych.
- Doradztwo i pomoc merytoryczna pracownikom Starostwa Powiatowego w Gołdapi
w sprawach z zakresu zamówień publicznych.
- Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:
- Praca w pełnym wymiarze czasu pracy. Zatrudnienie na podstawie umowy o pracę na czas określony
do 6 miesięcy, z możliwością późniejszego zatrudnienia na czas nieokreślony. - Praca administracyjno-biurowa w siedzibie urzędu.
- Praca przy monitorze ekranowym powiązana z obsługą urządzeń biurowych.
- Praca na 3. piętrze w budynku Starostwa nie posiadającym windy.
- Bezpieczne warunki pracy.
- Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych:
W rozumieniu ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych informuję, że w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Starostwie Powiatowym w Gołdapi wynosił poniżej 6%.
- Wymagane dokumenty:
- kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (zał. nr 1a do ogłoszenia),
- życiorys (CV) uwzględniający dokładny przebieg dotychczasowego zatrudnienia oraz list motywacyjny- dokumenty własnoręcznie podpisane,
- kopie dokumentów potwierdzających posiadany staż pracy w administracji publicznej,
- kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie oraz ewentualnie zdobyte kwalifikacje zawodowe,
- w przypadku osób niepełnosprawnych kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność, jeżeli kandydat zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art.13a ust.2 ustawy
z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych, - oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych oraz posiadaniu pełnej zdolności
do czynności prawnych, - oświadczenie o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego
lub umyślne przestępstwo skarbowe (osoba wybrana w celu zatrudnienia zobowiązana będzie
do przedstawienia oryginalnego ,,Zapytania o udzielenie informacji o osobie” z Krajowego Rejestru Karnego), - Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych na potrzeby procesu rekrutacji wraz z podpisaną zgodą na przetwarzanie danych osobowych (załącznik 1b do ogłoszenia).
- Termin i miejsce składania dokumentów aplikacyjnych:
Dokumenty aplikacyjne należy złożyć w zaklejonej kopercie z dopiskiem: „Dotyczy naboru
na samodzielne stanowisko ds. pozyskiwania środków zewnętrznych i zamówień publicznych
w Starostwie Powiatowym w Gołdapi” w terminie do dnia 20 maja 2022 r. do godz. 12.00. Dokumenty można złożyć osobiście w Biurze Obsługi Mieszkańców w Starostwie Powiatowym
w Gołdapi bądź przesłać pocztą na adres:
Starostwo Powiatowe w Gołdapi
ul. Krótka 1
19-500 Gołdap
Dokumenty nadesłane po upływie wyżej wymienionego terminu nie będą rozpatrywane
(decyduje data wpływu do Starostwa). Nie dopuszcza się również możliwości przesyłania dokumentów aplikacyjnych pocztą elektroniczną.
Wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, CV należy opatrzyć klauzulą: ,,Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w dokumentach aplikacyjnych przez Starostwo Powiatowe z siedzibą w Gołdapi w celu przeprowadzenia obecnego postępowania rekrutacyjnego zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia
2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie
o ochronie danych) (DZ.U.UE.L.2016.119.1.), ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1781 ze zm.) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych ( Dz. U. z 2022 r., poz. 530 tj.)”.
Kandydaci wybrani w procesie rekrutacji zostaną telefonicznie poinformowani o terminie przeprowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej, natomiast dokumenty osób niezakwalifikowanych zostaną odesłane.
Nabór zostanie przeprowadzony zgodnie z przepisami ustawy z dnia 21 listopada 2008 r.
o pracownikach samorządowych oraz ,,Regulaminem naboru kandydatów na wolne stanowiska urzędnicze w tym wolne stanowiska kierownicze w Starostwie Powiatowym w Gołdapi” stanowiącym załącznik do Zarządzenia Nr 18/2009 Starosty Gołdapskiego z dnia 20 kwietnia 2009 r. ze zm.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Gołdapi. Dodatkowe informacje o naborze można uzyskać pod numerem telefonu: 87 615 44 36 lub 87 615 44 20.
Gołdap, 09.05.2022 r.