Stanowisko urzędnicze ds. obsługi zadań z zakresu administracji architektoniczno-budowlanej (Etatów: 1 )
Informacje dodatkowe:
Starosta Gołdapski ogłasza otwarty i konkurencyjny nabór na stanowisko urzędnicze ds. obsługi zadań z zakresu administracji architektoniczno-budowlanej
w Wydziale Budownictwa i Ochrony Środowiska
- Nazwa i adres jednostki: Starostwo Powiatowe w Gołdapi, ul. Krótka 1, 19-500 Gołdap
- Stanowisko pracy: pracownik ds. obsługi z zakresu administracji architektoniczno-budowlanej
- Określenie wymagań stawianych kandydatom, związanych ze stanowiskiem
- wymagania niezbędne:
- wykształcenie wyższe,
- znajomość poniższych przepisów prawa regulujących działalność i kompetencje samorządu powiatowego:
- ustawa z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym,
- ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych,
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. kodeks postępowania administracyjnego,
- ustawa z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej,
- rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 roku w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych,
- ustawa z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane,
- rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie,
- ustawa z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym,
- ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami,
- Regulamin Organizacyjny Starostwa Powiatowego w Gołdapi,
- Regulamin Pracy Starostwa Powiatowego w Gołdapi,
- Statut Powiatu Gołdapskiego.
- obywatelstwo polskie,
- prawo do korzystania z pełni praw publicznych,
- pełna zdolność do czynności prawnych,
- brak prawomocnego skazania wyrokiem sądowym za umyśle przestępstwo skarbowe bądź przestępstwo z oskarżenia publicznego,
- stan zdrowia pozwalający na wykonywanie pracy na ww. stanowisku pracy,
- nieposzlakowana opinia.
- wymagania dodatkowe :
1. mile widziane wykształcenie techniczne w kierunku budowlanym, uprawnienia budowlane,
2. biegła znajomość komputera i podstawowych pakietów biurowych,
3. opanowanie i wysoka kultura osobista,
4. ukierunkowanie na podnoszenia kwalifikacji i pogłębianie wiedzy,
5. samodzielność, operatywność, dyspozycyjność, rzetelność, odpowiedzialność, umiejętność pracy w zespole,
6. prawo jazdy kat. B.
IV. Do zakresu zadań pracownika ds. zadań z zakresu administracji architektoniczno-budowlanej będzie należało przede wszystkim (główne zadania):
- Analiza i sprawdzanie dokumentacji projektowej załączanej do wniosków o udzielenie pozwolenia na budowę, w zakresie:
- zgodności projektu zagospodarowania działki lub terenu z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego, decyzją o warunkach zabudowy terenu oraz wymaganiami ochrony środowiska;
- zachowania warunków bezpieczeństwa ludzi i mienia w rozwiązaniach przyjętych w projektach budowlanych i przy wykonywaniu robót budowlanych
- zgodności rozwiązań architektoniczno-budowlanych z przepisami techniczno-budowlanymi, z obowiązującymi Polskimi Normami, zasadami wiedzy technicznej oraz stosowanych w budownictwie wyrobów budowlanych dopuszczonych do obrotu.
- sprawdzanie kompletności projektu budowlanego wraz z wymaganymi uzgodnieniami
- Kontrola posiadania przez osoby wykonujące samodzielne funkcje techniczne w budownictwie aktualnych uprawnień do pełnienia tych funkcji.
- Prowadzenie spraw związanych z udzieleniem bądź odmową zgody na odstępstwa od przepisów techniczno-budowlanych.
- Niezwłoczne opracowywanie w terminach przewidzianych w KPA decyzji:
- pozwoleniu na budowę (roboty budowlane) lub rozbiórkę,
- o odmowie pozwolenia na budowę i zatwierdzenia projektu budowlanego,
- o przeniesieniu pozwolenia na budowę na inny podmiot,
- o zmianie sposobu użytkowania obiektu lub jego części,
- o niezbędności wejścia do sąsiedniego budynku, lokalu lub na teren nieruchomości wraz z warunkami korzystania z tego budynku, lokalu lub nieruchomości,
- stwierdzających wygaśnięcie decyzji o pozwoleniu na budowę lub rozbiórkę.
- Nakładanie obowiązku:
- usunięcia nieprawidłowości w projekcie budowlanym,
- ustanowienia inspektora nadzoru inwestorskiego oraz zapewnienia nadzoru autorskiego,
- geodezyjnego wyznaczania w terenie i wykonania geodezyjnej inwentaryzacji wykonawczej w stosunku do obiektów wymagających zgłoszenia.
6. Przyjmowanie i rozpatrywanie zgłoszeń:
- zamiarze budowy oraz wykonywania robót budowlanych nie objętych obowiązkiem uzyskania pozwolenia na budowę;
- robót rozbiórkowych nie objętych obowiązkiem uzyskania pozwolenia na rozbiórkę;
- o zmianie sposobu użytkowania obiektu lub jego części.
- Wnoszenie sprzeciwu w drodze decyzji do zgłoszeń obejmujących budowę lub wykonywanie robót budowlanych w przypadkach określonych art. 30 ust. 6 prawa budowlanego.
- Uczestniczenie na wezwanie organów nadzoru budowlanego w czynnościach inspekcyjnych i kontrolnych oraz udostępnianie wszelkich dokumentów i informacji związanych z tymi czynnościami.
- Przekazywanie bezzwłocznie organom nadzoru budowlanego:
- kopii ostatecznych decyzji o pozwoleniu na budowę wraz z zatwierdzonym projektem budowlanym,
- kopii ostatecznych odrębnych decyzji o zatwierdzeniu projektu budowlanego wraz z tym projektem,
- kopii innych decyzji, postanowień i zgłoszeń wynikających z przepisów prawa budowlanego.
- Wydawanie zaświadczeń potwierdzających spełnienie wymagań samodzielnego lokalu dla celów ustanowienia odrębnej własności lokali.
- Bieżące wprowadzanie pełnych i rzetelnych danych Ogólnopolskiego Rejestru wydanych pozwoleń RWD2 oraz rejestrów:
- wniosków o pozwoleniu na budowę i rozbiórkę,
- wydawanych decyzji o pozwoleniu na budowę i rozbiórkę,
- wydanych dzienników budowy,
- zgłoszeń budowy obiektów budowlanych lub wykonywania innych robót budowlanych zwolnionych z obowiązku uzyskania pozwolenia na budowę.
- Opracowywanie projektów opinii wyrażających stanowisko organów powiatu dotyczących:
- projektów zagospodarowania przestrzennego gmin i województwa;
- rozwiązań przyjętych w projektach studium w zakresie warunków i jakości życia mieszkańców, w tym ochrony ich zdrowia oraz zagrożenia bezpieczeństwa ludności i jej mienia.
- Właściwe kompletowanie, przechowywanie, gromadzenie oraz zabezpieczenie akt i dokumentacji oraz baz danych.
- Rzetelne i terminowe sporządzanie sprawozdań i informacji z realizacji wykonywanych zadań.
V. Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:
1. Zatrudnienie na podstawie umowy o pracę na czas określony, z możliwością późniejszego zatrudnienia na czas nieokreślony.
2. Praca w pełnym wymiarze czasu pracy.
3. Praca na II piętrze w budynku Starostwa nie posiadającym windy.
VI. Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych:
W rozumieniu ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych informuję, że w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Starostwie Powiatowym w Gołdapi wynosił poniżej 6%.
VII. Wymagane dokumenty:
- kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
- życiorys (CV) uwzględniający dokładny przebieg dotychczasowego zatrudnienia oraz list motywacyjny- dokumenty własnoręcznie podpisane,
- kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie oraz kwalifikacje zawodowe,
- kopie świadectw pracy,
- oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych,
- oświadczenie o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe (osoba wybrana w celu zatrudnienia zobowiązana będzie do przedstawienia oryginalnego ,,Zapytania o udzielenie informacji o osobie” z Krajowego Rejestru Karnego).
VIII. Termin i miejsce składania dokumentów aplikacyjnych:
Dokumenty aplikacyjne należy złożyć w zaklejonej kopercie z dopiskiem: ,,Dotyczy naboru na stanowisko ds. zadań z zakresu administracji architektoniczno-budowlanej w Wydziale Budownictwa i Ochrony Środowiska w Starostwie Powiatowym w Gołdapi” w terminie do dnia 9 lutego 2018 r. do godz. 12.00. Dokumenty można złożyć osobiście w Biurze Obsługi Mieszkańców w Starostwie Powiatowym w Gołdapi, bądź przesłać pocztą na adres:
Starostwo Powiatowe w Gołdapi
ul. Krótka 1
19-500 Gołdap
Dokumenty nadesłane po upływie wyżej wymienionego terminu nie będą rozpatrywane (decyduje data wpływu do Starostwa).
Wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, CV należy opatrzyć klauzulą: ,,Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych ( Dz. U. z 2016 r. poz. 922) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych ( Dz. U. z 2016 r., poz. 902 z późn. zm.)”.
Kandydaci wybrani w procesie rekrutacji zostaną telefonicznie poinformowani o terminie przeprowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej, natomiast dokumenty osób niezakwalifikowanych zostaną odesłane.
Nabór zostanie przeprowadzony zgodnie z przepisami ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych oraz ,,Regulaminem naboru kandydatów na wolne stanowiska urzędnicze w tym wolne stanowiska kierownicze w Starostwie Powiatowym w Gołdapi” stanowiącym załącznik do Zarządzenia Nr 18/2009 Starosty Gołdapskiego z dnia 20 kwietnia 2009 r.
Informacja o wyniku konkursu będzie umieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Gołdapi. Dodatkowe informacje o naborze można uzyskać pod numerem telefonu : 87 615 44 20.
Gołdap, 30.01.2018 r.