Wersja obowiązująca z dnia

Ogłoszenie Zarządu Powiatu w Gołdapi o otwartym konkursie ofert na realizację zadania z zakresu wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej pod nazwą: „Prowadzenie dwóch całodobowych placówek opiekuńczo – wychowawczych typu socjalizacyjnego łączących zadania o charakterze interwencyjnym”

OGŁOSZENIE O KONKURSIE

 

Zarząd Powiatu w Gołdapi

 

ogłasza otwarty konkurs ofert na realizację zadania z zakresu wspierania rodzinyi systemu  pieczy zastępczej pod nazwą: „Prowadzenie dwóch całodobowych placówek opiekuńczo – wychowawczych typu socjalizacyjnego łączących zadania o charakterze interwencyjnym”

 

  1. Ustawa z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej
    (Dz. U. z 2025 r. poz. 49).
  2. Ustawa z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2024 r. poz. 1491).
  3. Ustawa z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2024 r. poz. 107)
  4. Ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1530).

 

I. Informacje ogólne:

 

  1. Podmiotami uprawnionymi do udziału w konkursie są: organizacje pozarządowe prowadzące działalność w zakresie wspierania rodziny, pieczy zastępczej lub pomocy społecznej, osoby prawne i jednostki organizacyjne działające na podstawie przepisów
    o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej, stosunku Państwa do innych kościołów i związków wyznaniowych oraz o gwarancji wolności sumienia i wyznania, jeżeli ich cele statutowe obejmują prowadzenie działalności
    w zakresie wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej lub pomocy społecznej.
  2. Przed przystąpieniem do otwartego konkursu ofert każdy z podmiotów powinien zapoznać się dokładnie z treścią ogłoszenia w sprawie otwartego konkursu.
  3. Ogłoszenie o konkursie zawiera informację dotyczącą rodzaju zadania, wysokości dotacji na realizację zadania, warunków przyznawania dotacji, terminu i warunków realizacji zadania, terminu i trybu składania ofert oraz terminu, trybu i kryteriów stosowanych przy wyborze ofert.
  4. Oferta powinna zawierać wszystkie dokumenty i oświadczenia wymienione w niniejszej procedurze konkursu oraz być podpisana przez osobę/osoby uprawnione do składania oświadczeń woli w imieniu podmiotu, pod rygorem nieważności.
  5. Ofertę oraz wszystkie załączniki należy sporządzić w języku polskim. W przypadku załączenia do oferty kopii dokumentu, musi być ona potwierdzona za zgodność
    z oryginałem przez osobę/osoby podpisujące ofertę.
  6. Poszczególne strony oferty i załączniki do oferty powinny być parafowane przez osobę/osoby podpisujące ofertę.
  7. Wszystkie poprawki lub zmiany w treści oferty muszą być parafowane przez osobę podpisującą ofertę. Podmiotowi nie wolno dokonywać zmian w układzie wyznaczonym wzorem oferty.
  8. Podmiot składający ofertę ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem
    i złożeniem oferty oraz odpowiada za poprawność złożonej oferty.

 

II. Rodzaj zadania

 

Prowadzenie dwóch całodobowych placówek opiekuńczo – wychowawczych w obiekcie przy ul. Wojska Polskiego 16, łącznie dla 28 dzieci, tj.:

  • 14 dzieci w okresie 01.07.2025 r. do 30.06.2030 r. przy ul. Wojska Polskiego 16/3,
    z liczbą 14 miejsc socjalizacyjnych,
  • 14 dzieci w okresie 01.07.2025 r. do 30.06.2030 r. przy ul. Wojska Polskiego 16/2
    z liczbą miejsc 14, w tym: 13 miejsc socjalizacyjnych i 1 miejsce interwencyjne.

 

III. Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania

 

Na realizację zadania przewidziana jest dotacja na jedno dziecko w wysokości 5 550,21 zł miesięcznie. Wysokość dotacji uzależniona będzie od liczby dzieci objętych opieką w danym miesiącu oraz od liczby dni pobytu dziecka w placówce. Kwota dotacji może ulec zmianie
w czasie realizacji umowy w związku ze wzrostem kosztów utrzymania dzieci w placówkach.

 

IV. Zasady przyznawania dotacji

 

  1. Warunkiem rozpatrzenia oferty jest złożenie przez podmiot prawidłowo sporządzonej oferty zgodnej ze wzorem, stanowiącym załącznik do Rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu Do Spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2018 r. poz. 2057) wraz ze wszystkimi wymaganymi i poprawnie wypełnionymi załącznikami. Wzór oferty stanowi załącznik nr 1 do niniejszego ogłoszenia.
  2. Złożenie oferty nie jest jednoznaczne z przyznaniem dotacji.
  3. Dotacja może być przyznana tylko na realizację zadania, o którym mowa w ogłoszeniu.
  4. Dotację na realizację zadania otrzyma podmiot, którego oferta zostanie wybrana w postępowaniu konkursowym.
  5. Bez rozpatrzenia pozostaną oferty, które zostaną złożone lub wpłyną za pośrednictwem poczty po terminie.
  6. Udzielona dotacja na finansowanie zadania będzie miała formę powierzenia realizacji zadania.

 

V. Termin i warunki realizacji zadania

 

  1. Termin realizacji zadania: od 1 lipca 2025 r. do 30 czerwca 2030 r.
  2. Powiat Gołdapski zapewni miejsce realizacji zadania - obiekt przy ul. Wojska Polskiego 16 wraz z budynkiem gospodarczym i wyposażeniem stanowiące własność Powiatu Gołdapskiego.
  3. Wszystkie zadania objęte konkursem powinny być realizowane zgodnie z wymogami określonymi w §18 ust. 1 Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 22 grudnia 2011 r. w sprawie instytucjonalnej pieczy zastępczej (Dz. U. z 2011 r. Nr 292, poz. 1720).
  4. Zleceniobiorca zapewni kadrę do realizacji zadanie zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa – w pierwszej kolejności dając możliwość podjęcia pracy przez wychowawców i innych pracowników zatrudnionych przez aktualnego realizatora zadania na podstawie umowy o realizację zadania z zakresu wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej.
  5. Zadanie określone w ofercie winno być realizowane z należytą starannością, zgodnie z warunkami określonymi w ofercie oraz umowie.

 

VI. Termin składania ofert

 

Oferty należy składać w zamkniętej kopercie opisanej: Oferta na realizację zadania z zakresu wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej pod nazwą: „Prowadzenie dwóch całodobowych placówek opiekuńczo – wychowawczych typu socjalizacyjnego łączących zadania o charakterze interwencyjnym” w Biurze Obsługi Mieszkańca w Starostwie Powiatowym w Gołdapi, ul. Krótka 1, do dnia 04.06.2025 r. do godz. 1500.

 

VII. Tryb składania ofert

 

  1. Oferta podmiotu uprawnionego powinna zawierać:
  1. szczegółowy zakres rzeczowy zadania proponowanego do realizacji;
  2. informację o terminie i miejscu realizacji zadania;
  3. kalkulację przewidywanych kosztów realizacji zadania;
  4. informację o wcześniejszej działalności podmiotu składającego ofertę w zakresie którego dotyczy zadanie;
  5. informacje o posiadanych zasobach rzeczowych i kadrowych zapewniających wykonanie zadania publicznego oraz o planowanej wysokości środków finansowych na realizację zadania pochodzących z innych źródeł;
  6. deklarację o zamiarze odpłatnego lub nieodpłatnego wykonania zadania.
  1. Dwie lub więcej organizacji pozarządowych lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie działając wspólnie mogą złożyć ofertę wspólną, przy czym oferta ta wskazuje, jakie działania w ramach realizacji zadania publicznego będą wykonywać poszczególne organizacje pozarządowe lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 w/w ustawy, a także sposób reprezentacji podmiotów, wobec organu administracji publicznej. Podmioty te przyjmując zlecenie realizacji zadania ponoszą odpowiedzialność solidarną.
  2. Ofertę należy przygotować wg następujących zasad:
  1. formularz oferty należy przygotować w języku polskim,
  2. oferta musi być przedstawiona w formie drukowanej i w sposób czytelny,
  3. nie należy zmieniać układu pytań,
  4. oferta musi być kompletna i zawierać odpowiedzi na wszystkie wymagane pytania, jeśli którekolwiek pytanie lub element pytania nie dotyczy wnioskodawcy czy zgłaszanego przez niego projektu, należy to jasno zaznaczyć (wpisać „nie dotyczy”),
  5. podawane informacje winny być dokładne i wystarczająco szczegółowe, aby zapewnić jasność i czytelność oferty, zwłaszcza w zakresie sposobu realizacji celów.    
  6. przy sporządzaniu przewidywanych kosztów realizacji zadania należy stosować następujące zasady: 

- uwzględnić koszt prowadzenia placówek opiekuńczo-wychowawczych w okresie
od dnia 1 lipca 2025 roku do dnia 31 grudnia 2025 roku;

- kalkulacje przewidywanych kosztów realizacji zadania w latach następnych należy sporządzić oddzielnie dla każdego roku kalendarzowego realizacji zadania;

- dla celów porównywalności ofert przy kalkulacji kosztów realizacji zadania na rok 2026, 2027, 2028, 2029 i 2030 należy przyjąć za podstawę wyliczeń koszty realizacji zadania bez uwzględniania wskaźnika inflacji;

- uwzględnić koszt prowadzenia placówek opiekuńczo-wychowawczych w okresie
od dnia 1 stycznia 2030 roku do dnia 30 czerwca 2030 roku;

 4. Do oferty należy dołączyć:

  1. aktualny odpis potwierdzający wpis do właściwej ewidencji lub rejestru dotyczących statusu prawnego uprawnionego podmiotu i prowadzonej przez niego działalności wraz z oświadczeniem o aktualności danych;
  2. statut podmiotu uprawnionego;
  3. pełnomocnictwa do składania woli i zawierania umów, o ile nie wynika z innych dokumentów załączonych przez podmiot;
  4. dwie rekomendacje (niezależnych opinii osób lub instytucji mogących potwierdzić wiarygodności działalności i osiągnięć oferenta) wystawionych w sześciu ostatnich miesiącach.

 

VIII. Tryb i kryteria stosowane przy wyborze ofert oraz terminie dokonania wyboru ofert

 

  1. Przy rozpatrywaniu ofert stosowane będą następujące kryteria:
  1. możliwość realizacji zadania przez podmiot uprawniony;
  2. przedstawiona kalkulacja kosztów realizacji zadania, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania;
  3. proponowana  jakość wykonania zadania i kwalifikacje osób, przy udziale których podmiot uprawniony ma realizować zadanie;
  4. planowany wkład rzeczowy, osobowy, w tym świadczenia wolontariuszy i pracę społeczną członków podmiotu uprawnionego ubiegającego się o realizację zadania;
  5. ocena realizacji zadań zleconych podmiotowi uprawnionemu w latach poprzednich, biorąc pod uwagę rzetelność i terminowość oraz sposób rozliczenia otrzymanych na ten cel środków;
  6. deklaracja współpracy z innymi podmiotami przy realizacji zadania w celu zwiększenia skuteczności i efektywności realizacji zadania;
  7. dodatkowe działania mające wpływ na jakość realizacji zadania, przekraczające zakres określony w warunkach konkursu.
  1. Oferty zostaną zaopiniowane przez Komisję Konkursową, w sposób określony w regulaminie pracy Komisji Konkursowej, stanowiącym załącznik nr 1 do Uchwały Zarządu Powiatu w Gołdapi w sprawie przyjęcia Regulaminu Pracy Komisji Konkursowej do oceny ofert w otwartym konkursie ofert na realizację zadania z zakresu wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej pod nazwą: „Prowadzenie dwóch całodobowych placówek opiekuńczo – wychowawczych typu socjalizacyjnego łączących zadania
    o charakterze interwencyjnym”.
  2. Otwarcie ofert nastąpi podczas posiedzenia Komisji Konkursowej, bez udziału oferentów, w siedzibie Starostwa Powiatowego w Gołdapi.
  3. Po przeprowadzeniu oceny formalnej oferty, komisja konkursowa sporządza listę ofert spełniających wymogi formalne i listę ofert nie spełniających wymogów formalnych, które zostają odrzucone.
  4. Komisja konkursowa po zaopiniowaniu ofert spełniających wymogi formalne, przystępuje do ich oceny pod względem merytorycznym, zgodnie z formularzem oceny merytorycznej, stanowiącym załącznik nr 2 do Regulaminu Pracy Komisji Konkursowej
  5. Komisja Konkursowa sporządza zbiorcze zestawienie ofert, a następnie przedstawia propozycję wyboru oferty Zarządowi Powiatu w Gołdapi.
  6. Wyniki konkursu, zamieszcza się w Biuletynie Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Gołdapi, na stronie internetowej www.powiatgoldap.pl, na tablicy ogłoszeń w Starostwie Powiatowym w Gołdapi oraz do wiadomości oferentów niezwłocznie po ich akceptacji przez Zarząd Powiatu w Gołdapi.
  7. Zakres i warunki realizacji zadania zostaną określone w umowie zawartej z oferentem wybranym w konkursie po uprzednich negocjacjach. W przypadku zmiany obowiązujących przepisów prawa, zapisy umowy zostaną do nich dostosowane w drodze aneksu. Wzór umowy stanowi załącznik nr 2 do niniejszego ogłoszenia.
  8. W przypadku niezłożenia żadnej oferty konkurs zostaje unieważniony.
  9. Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi niezwłocznie po upływie terminu składania ofert.

 

 

IX. Informacja o zrealizowanych przez Zarząd Powiatu w Gołdapi w roku ogłoszenia otwartego konkursu ofert i w roku poprzednim zadaniach publicznych będących przedmiotem konkursu związanych z nimi kosztami - wysokości dotacji przekazanych organizacjom pozarządowym oraz podmiotom wymienionym w art. 3 ust. 3 ustawy
o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie

 

  1. W roku 2025 na realizację zadania publicznego z zakresu wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej polegającego na prowadzeniu dwóch całodobowych placówek opiekuńczo – wychowawczych typu socjalizacyjnego łączących zadania o charakterze interwencyjnym dla 14 dzieci każda, Powiat Gołdapski przekazał dotację w wysokości 661.412,94 zł (sześćset sześćdziesiąt jeden tysięcy czterysta dwanaście złotych 94/100).
  2. W roku 2024 na realizację zadania publicznego z zakresu wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej polegającego na prowadzeniu dwóch całodobowych placówek opiekuńczo – wychowawczych typu socjalizacyjnego łączących zadania o charakterze interwencyjnym dla 14 dzieci każda, Powiat Gołdapski przekazał dotację w wysokości 1 562 691,33 zł (jeden milion pięćset sześćdziesiąt dwa tysiące sześćset dziewięćdziesiąt jeden złoty 33/100).

Załączniki