Ogłoszenie Zarządu Powiatu w Gołdapi o otwartym konkursie ofert na realizację zadania z zakresu wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej pod nazwą: „Prowadzenie dwóch całodobowych placówek opiekuńczo – wychowawczych typu socjalizacyjnego łączących zadania o charakterze interwencyjnym”
OGŁOSZENIE O KONKURSIE
Zarząd Powiatu w Gołdapi
ogłasza otwarty konkurs ofert na realizację zadania z zakresu wspierania rodzinyi systemu pieczy zastępczej pod nazwą: „Prowadzenie dwóch całodobowych placówek opiekuńczo – wychowawczych typu socjalizacyjnego łączących zadania o charakterze interwencyjnym”
- Ustawa z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej
(Dz. U. z 2025 r. poz. 49). - Ustawa z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2024 r. poz. 1491).
- Ustawa z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2024 r. poz. 107)
- Ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1530).
I. Informacje ogólne:
- Podmiotami uprawnionymi do udziału w konkursie są: organizacje pozarządowe prowadzące działalność w zakresie wspierania rodziny, pieczy zastępczej lub pomocy społecznej, osoby prawne i jednostki organizacyjne działające na podstawie przepisów
o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej, stosunku Państwa do innych kościołów i związków wyznaniowych oraz o gwarancji wolności sumienia i wyznania, jeżeli ich cele statutowe obejmują prowadzenie działalności
w zakresie wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej lub pomocy społecznej. - Przed przystąpieniem do otwartego konkursu ofert każdy z podmiotów powinien zapoznać się dokładnie z treścią ogłoszenia w sprawie otwartego konkursu.
- Ogłoszenie o konkursie zawiera informację dotyczącą rodzaju zadania, wysokości dotacji na realizację zadania, warunków przyznawania dotacji, terminu i warunków realizacji zadania, terminu i trybu składania ofert oraz terminu, trybu i kryteriów stosowanych przy wyborze ofert.
- Oferta powinna zawierać wszystkie dokumenty i oświadczenia wymienione w niniejszej procedurze konkursu oraz być podpisana przez osobę/osoby uprawnione do składania oświadczeń woli w imieniu podmiotu, pod rygorem nieważności.
- Ofertę oraz wszystkie załączniki należy sporządzić w języku polskim. W przypadku załączenia do oferty kopii dokumentu, musi być ona potwierdzona za zgodność
z oryginałem przez osobę/osoby podpisujące ofertę. - Poszczególne strony oferty i załączniki do oferty powinny być parafowane przez osobę/osoby podpisujące ofertę.
- Wszystkie poprawki lub zmiany w treści oferty muszą być parafowane przez osobę podpisującą ofertę. Podmiotowi nie wolno dokonywać zmian w układzie wyznaczonym wzorem oferty.
- Podmiot składający ofertę ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem
i złożeniem oferty oraz odpowiada za poprawność złożonej oferty.
II. Rodzaj zadania
Prowadzenie dwóch całodobowych placówek opiekuńczo – wychowawczych w obiekcie przy ul. Wojska Polskiego 16, łącznie dla 28 dzieci, tj.:
- 14 dzieci w okresie 01.07.2025 r. do 30.06.2030 r. przy ul. Wojska Polskiego 16/3,
z liczbą 14 miejsc socjalizacyjnych, - 14 dzieci w okresie 01.07.2025 r. do 30.06.2030 r. przy ul. Wojska Polskiego 16/2
z liczbą miejsc 14, w tym: 13 miejsc socjalizacyjnych i 1 miejsce interwencyjne.
III. Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania
Na realizację zadania przewidziana jest dotacja na jedno dziecko w wysokości 5 550,21 zł miesięcznie. Wysokość dotacji uzależniona będzie od liczby dzieci objętych opieką w danym miesiącu oraz od liczby dni pobytu dziecka w placówce. Kwota dotacji może ulec zmianie
w czasie realizacji umowy w związku ze wzrostem kosztów utrzymania dzieci w placówkach.
IV. Zasady przyznawania dotacji
- Warunkiem rozpatrzenia oferty jest złożenie przez podmiot prawidłowo sporządzonej oferty zgodnej ze wzorem, stanowiącym załącznik do Rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu Do Spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2018 r. poz. 2057) wraz ze wszystkimi wymaganymi i poprawnie wypełnionymi załącznikami. Wzór oferty stanowi załącznik nr 1 do niniejszego ogłoszenia.
- Złożenie oferty nie jest jednoznaczne z przyznaniem dotacji.
- Dotacja może być przyznana tylko na realizację zadania, o którym mowa w ogłoszeniu.
- Dotację na realizację zadania otrzyma podmiot, którego oferta zostanie wybrana w postępowaniu konkursowym.
- Bez rozpatrzenia pozostaną oferty, które zostaną złożone lub wpłyną za pośrednictwem poczty po terminie.
- Udzielona dotacja na finansowanie zadania będzie miała formę powierzenia realizacji zadania.
V. Termin i warunki realizacji zadania
- Termin realizacji zadania: od 1 lipca 2025 r. do 30 czerwca 2030 r.
- Powiat Gołdapski zapewni miejsce realizacji zadania - obiekt przy ul. Wojska Polskiego 16 wraz z budynkiem gospodarczym i wyposażeniem stanowiące własność Powiatu Gołdapskiego.
- Wszystkie zadania objęte konkursem powinny być realizowane zgodnie z wymogami określonymi w §18 ust. 1 Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 22 grudnia 2011 r. w sprawie instytucjonalnej pieczy zastępczej (Dz. U. z 2011 r. Nr 292, poz. 1720).
- Zleceniobiorca zapewni kadrę do realizacji zadanie zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa – w pierwszej kolejności dając możliwość podjęcia pracy przez wychowawców i innych pracowników zatrudnionych przez aktualnego realizatora zadania na podstawie umowy o realizację zadania z zakresu wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej.
- Zadanie określone w ofercie winno być realizowane z należytą starannością, zgodnie z warunkami określonymi w ofercie oraz umowie.
VI. Termin składania ofert
Oferty należy składać w zamkniętej kopercie opisanej: Oferta na realizację zadania z zakresu wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej pod nazwą: „Prowadzenie dwóch całodobowych placówek opiekuńczo – wychowawczych typu socjalizacyjnego łączących zadania o charakterze interwencyjnym” w Biurze Obsługi Mieszkańca w Starostwie Powiatowym w Gołdapi, ul. Krótka 1, do dnia 04.06.2025 r. do godz. 1500.
VII. Tryb składania ofert
- Oferta podmiotu uprawnionego powinna zawierać:
- szczegółowy zakres rzeczowy zadania proponowanego do realizacji;
- informację o terminie i miejscu realizacji zadania;
- kalkulację przewidywanych kosztów realizacji zadania;
- informację o wcześniejszej działalności podmiotu składającego ofertę w zakresie którego dotyczy zadanie;
- informacje o posiadanych zasobach rzeczowych i kadrowych zapewniających wykonanie zadania publicznego oraz o planowanej wysokości środków finansowych na realizację zadania pochodzących z innych źródeł;
- deklarację o zamiarze odpłatnego lub nieodpłatnego wykonania zadania.
- Dwie lub więcej organizacji pozarządowych lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie działając wspólnie mogą złożyć ofertę wspólną, przy czym oferta ta wskazuje, jakie działania w ramach realizacji zadania publicznego będą wykonywać poszczególne organizacje pozarządowe lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 w/w ustawy, a także sposób reprezentacji podmiotów, wobec organu administracji publicznej. Podmioty te przyjmując zlecenie realizacji zadania ponoszą odpowiedzialność solidarną.
- Ofertę należy przygotować wg następujących zasad:
- formularz oferty należy przygotować w języku polskim,
- oferta musi być przedstawiona w formie drukowanej i w sposób czytelny,
- nie należy zmieniać układu pytań,
- oferta musi być kompletna i zawierać odpowiedzi na wszystkie wymagane pytania, jeśli którekolwiek pytanie lub element pytania nie dotyczy wnioskodawcy czy zgłaszanego przez niego projektu, należy to jasno zaznaczyć (wpisać „nie dotyczy”),
- podawane informacje winny być dokładne i wystarczająco szczegółowe, aby zapewnić jasność i czytelność oferty, zwłaszcza w zakresie sposobu realizacji celów.
- przy sporządzaniu przewidywanych kosztów realizacji zadania należy stosować następujące zasady:
- uwzględnić koszt prowadzenia placówek opiekuńczo-wychowawczych w okresie
od dnia 1 lipca 2025 roku do dnia 31 grudnia 2025 roku;
- kalkulacje przewidywanych kosztów realizacji zadania w latach następnych należy sporządzić oddzielnie dla każdego roku kalendarzowego realizacji zadania;
- dla celów porównywalności ofert przy kalkulacji kosztów realizacji zadania na rok 2026, 2027, 2028, 2029 i 2030 należy przyjąć za podstawę wyliczeń koszty realizacji zadania bez uwzględniania wskaźnika inflacji;
- uwzględnić koszt prowadzenia placówek opiekuńczo-wychowawczych w okresie
od dnia 1 stycznia 2030 roku do dnia 30 czerwca 2030 roku;
4. Do oferty należy dołączyć:
- aktualny odpis potwierdzający wpis do właściwej ewidencji lub rejestru dotyczących statusu prawnego uprawnionego podmiotu i prowadzonej przez niego działalności wraz z oświadczeniem o aktualności danych;
- statut podmiotu uprawnionego;
- pełnomocnictwa do składania woli i zawierania umów, o ile nie wynika z innych dokumentów załączonych przez podmiot;
- dwie rekomendacje (niezależnych opinii osób lub instytucji mogących potwierdzić wiarygodności działalności i osiągnięć oferenta) wystawionych w sześciu ostatnich miesiącach.
VIII. Tryb i kryteria stosowane przy wyborze ofert oraz terminie dokonania wyboru ofert
- Przy rozpatrywaniu ofert stosowane będą następujące kryteria:
- możliwość realizacji zadania przez podmiot uprawniony;
- przedstawiona kalkulacja kosztów realizacji zadania, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania;
- proponowana jakość wykonania zadania i kwalifikacje osób, przy udziale których podmiot uprawniony ma realizować zadanie;
- planowany wkład rzeczowy, osobowy, w tym świadczenia wolontariuszy i pracę społeczną członków podmiotu uprawnionego ubiegającego się o realizację zadania;
- ocena realizacji zadań zleconych podmiotowi uprawnionemu w latach poprzednich, biorąc pod uwagę rzetelność i terminowość oraz sposób rozliczenia otrzymanych na ten cel środków;
- deklaracja współpracy z innymi podmiotami przy realizacji zadania w celu zwiększenia skuteczności i efektywności realizacji zadania;
- dodatkowe działania mające wpływ na jakość realizacji zadania, przekraczające zakres określony w warunkach konkursu.
- Oferty zostaną zaopiniowane przez Komisję Konkursową, w sposób określony w regulaminie pracy Komisji Konkursowej, stanowiącym załącznik nr 1 do Uchwały Zarządu Powiatu w Gołdapi w sprawie przyjęcia Regulaminu Pracy Komisji Konkursowej do oceny ofert w otwartym konkursie ofert na realizację zadania z zakresu wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej pod nazwą: „Prowadzenie dwóch całodobowych placówek opiekuńczo – wychowawczych typu socjalizacyjnego łączących zadania
o charakterze interwencyjnym”. - Otwarcie ofert nastąpi podczas posiedzenia Komisji Konkursowej, bez udziału oferentów, w siedzibie Starostwa Powiatowego w Gołdapi.
- Po przeprowadzeniu oceny formalnej oferty, komisja konkursowa sporządza listę ofert spełniających wymogi formalne i listę ofert nie spełniających wymogów formalnych, które zostają odrzucone.
- Komisja konkursowa po zaopiniowaniu ofert spełniających wymogi formalne, przystępuje do ich oceny pod względem merytorycznym, zgodnie z formularzem oceny merytorycznej, stanowiącym załącznik nr 2 do Regulaminu Pracy Komisji Konkursowej
- Komisja Konkursowa sporządza zbiorcze zestawienie ofert, a następnie przedstawia propozycję wyboru oferty Zarządowi Powiatu w Gołdapi.
- Wyniki konkursu, zamieszcza się w Biuletynie Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Gołdapi, na stronie internetowej www.powiatgoldap.pl, na tablicy ogłoszeń w Starostwie Powiatowym w Gołdapi oraz do wiadomości oferentów niezwłocznie po ich akceptacji przez Zarząd Powiatu w Gołdapi.
- Zakres i warunki realizacji zadania zostaną określone w umowie zawartej z oferentem wybranym w konkursie po uprzednich negocjacjach. W przypadku zmiany obowiązujących przepisów prawa, zapisy umowy zostaną do nich dostosowane w drodze aneksu. Wzór umowy stanowi załącznik nr 2 do niniejszego ogłoszenia.
- W przypadku niezłożenia żadnej oferty konkurs zostaje unieważniony.
- Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi niezwłocznie po upływie terminu składania ofert.
IX. Informacja o zrealizowanych przez Zarząd Powiatu w Gołdapi w roku ogłoszenia otwartego konkursu ofert i w roku poprzednim zadaniach publicznych będących przedmiotem konkursu związanych z nimi kosztami - wysokości dotacji przekazanych organizacjom pozarządowym oraz podmiotom wymienionym w art. 3 ust. 3 ustawy
o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie
- W roku 2025 na realizację zadania publicznego z zakresu wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej polegającego na prowadzeniu dwóch całodobowych placówek opiekuńczo – wychowawczych typu socjalizacyjnego łączących zadania o charakterze interwencyjnym dla 14 dzieci każda, Powiat Gołdapski przekazał dotację w wysokości 661.412,94 zł (sześćset sześćdziesiąt jeden tysięcy czterysta dwanaście złotych 94/100).
- W roku 2024 na realizację zadania publicznego z zakresu wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej polegającego na prowadzeniu dwóch całodobowych placówek opiekuńczo – wychowawczych typu socjalizacyjnego łączących zadania o charakterze interwencyjnym dla 14 dzieci każda, Powiat Gołdapski przekazał dotację w wysokości 1 562 691,33 zł (jeden milion pięćset sześćdziesiąt dwa tysiące sześćset dziewięćdziesiąt jeden złoty 33/100).